Nectaria Liodaki, Ph.D.
Office: 103
Office hours: Monday 11.30-12.30, Wednesday 11.30-12.30
Phone: +30 28310 77224
Email: liodakin@uoc.gr
Curriculum Vitae
Education
- 2009: Ph.D. in Education (with distinction). Pedagogic Department of Primary Education, University of Crete, Greece.
- 1996: Master of Arts in Sociology of Education, Institute of Education – University of London, UK.
- 1994: Degree (first class), Pedagogic Department of Primary Education, University of Crete, Greece.
- 1994: Erasmus student, Institute of Education – University of London, UK.
- 1989-1990: First year student, York University, Toronto, Canada. In-course Scholarship to proceed in Honours (Political Science and Classical Studies).
Teaching and Research Experience
- April 2015 – present: Laboratory Teaching Staff (EDIP), Department of Philosophy and Social Studies, University of Crete.
- 2015 – 2016: Full-time teaching (Introduction to Pedagogy and Teaching Practicum), Department of Philosophy and Social Studies.
- Spring 2014 – 2015: Coordination and support of Teaching Practicum, Department of Philosophy and Social Studies.
- 2010 – 2016: Temporary Lecturer, Technical Higher Education Institution of Crete.
- 2009 – 2011: Temporary Lecturer, Pedagogic Department of Primary Education, Aristotelian University of Thessaloniki.
- Spring 2010 – 2011: Temporary Lecturer, Primary School Teachers’ Further Education, Aristotelian University of Thessaloniki.
- Winter 2010 – 2011 and Winter 2009 – 2010: Temporary Lecturer, Kindergarten Teachers’ Further Education, University of Crete.
Research Interests
University graduates’ unemployment. Educational reform: the international experience. Shadow / supplementary education. Teachers’ Pedagogic education. Research Methods.
Publications (selected)
- Liodaki, N. (2015) «Η θεωρία του Andy Green για τη δημιουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων και η εφαρμογή της στην περίπτωση της Ελλάδας» [Andy Green’s theory on Education and State Formation and how it applies to Greece]. In University of Ioannina – Hellenic Sociological Society Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Παρόν και Προοπτικές. Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης. (Επιμ. Θάνος Θ. Β., Μπούνα Ανδρ. και Τόλιος Ευθ.). Ιωάννινα: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (389-394).
- Liodaki, N. (2015) «Δυνατότητες και περιορισμοί του συνδυασμού ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων έρευνας» [Possibilities and Limitations of combining quantitative and qualitative research methods]. In University of Ioannina – Hellenic Sociological Society Η Έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Παρόν και Προοπτικές. Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης. (Επιμ. Θάνος Θ. Β., Μπούνα Ανδρ. και Τόλιος Ευθ.). Ιωάννινα: Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (395-399).
- Liodaki, N. (2012) «Επιπτώσεις της ανεργίας των πτυχιούχων στη στάση των τελειόφοιτων έναντι των σπουδών τους και της εργασίας. Έρευνα στους τελειόφοιτους των Επιστημών του Ανθρώπου στο Πανεπιστήμιο Κρήτης» [Implications of university graduates’ unemployment on their attitude towards their studies and employment. Research on senior students of Humanities, Education and Social Sciences at the University of Crete]. In Hellenic Pedagogic Society Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα. (Επιμ. Μαλαφάντης Κ.Δ., Ανδρεαδάκης Ν., Καραγιώργος Δ., Μανωλίτσης Γ. και Οικονομίδης Β.). Αθήνα: Διάδραση (542-552).
- Liodaki, N. (2012) «Η μετάβαση από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην αγορά εργασίας: έρευνα σε τελειόφοιτους Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών» [Transition from Tertiary Education to the labour market: research on senior students of Humanities, Education and Social Sciences]. In Gourgiotou Ef. (Επιμ.) Μετάβαση και συνέχεια στην εκπαίδευση. Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις. Αθήνα (609-618).
- Liodaki, N. (2011) «Οι στάσεις των τελειοφοίτων Σχολών Εκπαιδευτικών ως προς τις σπουδές τους και την ανεύρεση εργασίας» [Attitudes of senior students at Schools of Education towards their studies and achieving employment]. In Oeconomides, V. (Επιμ.) Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών. Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Πεδίο (96-108).
- Liodaki, N. (2002) «Αξιολόγηση εκπαιδευτικής πολιτικής – Το παράδειγμα της Βρετανίας: επιδράσεις της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην Αγγλία και Ουαλία (1988 Education Reform Act) στην παιδαγωγική και την ποιότητα μάθησης. Κριτική ανάλυση ερευνητικών δεδομένων» [British Education Policy: repercussions of educational reform in England and Wales (1988 Education Reform Act) on pedagogy and quality of learning. Critical research analysis]. In Pedagogic Department of Preschool Education –University of Crete Ψυχοπαιδαγωγική της Προσχολικής Ηλικίας. Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου. Ρέθυμνο: Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης (882-890).