Δέσποινα Σταματοπούλου
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Γραφείο: 006Ώρες γραφείου: Τρίτη 15:00-17.00, Τετάρτη 09:30-11:00 *
Τηλέφωνο: 28310 77232
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: stamatop@phl.uoc.gr
Αναλυτικό βιογραφικό (.pdf)
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Δέσποινα Σταματοπούλου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Ψυχολογία (Ph.D., Bristol University, UK.), στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, του Πανεπιστημίου Κρήτης. Νωρίτερα είχε εργαστεί ως ερευνητικός βοηθός στo Πανεπιστήμιο του Bristol, UK (1994-1995), στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας (1997-1998) και Κρήτης (1998-2000) με σύμβαση. Από το 2000 μέχρι σήμερα είναι μέλος ΔΕΠ του Πανεπιστήμιο Κρήτης. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της αφορούν την Ψυχολογία της Αισθητικής και της Δημιουργικότητας και στρέφονται κυρίως γύρω από την μελέτη των συμβολικών λειτουργιών και της φαντασίας (π.χ., οπτική μεταφορά, συμβολική κατανόηση των εικόνων, κατασκευή οπτικού συμβόλου) και της συγκρότησης της αισθητικής εμπειρίας. Εστιάζουν ακόμη στην μελέτη της αντιληπτικής και συναισθηματικής εμπειρίας, όσο και στην μελέτη της συγκρότησης εαυτού-ταυτότητας, αναπτυξιακά αλλά και συγκριτικά (πχ., δια-πολιτισμικά). Αντίστοιχα και στο πλαίσιο της ψυχολογίας των συναισθημάτων και του εαυτού τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην μελέτη των συναισθημάτων αυτών που απαιτούν την συναίσθηση του εαυτού (self-conscious emotions).
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
- Cupchik, G., Stamatopoulou, D., & Duan S. (forthcoming). Finding elusive resonance across culture time and space. In P. Vorderer (Editor), THE OXFORD HANDBOOK OF ENTERTAINMENT THEORY. Oxfrod, UK: The Oxford University Press.
- Stamatopoulou, D., Lang, J., & Cupchik, G. (2019). Empathy, awe and the sublime: Where aesthetics and ethics meet in experience. In Albert K. Bach (Editor), Empathy: Past, Present and Future Perspectives, pp. 197-266. Series: Psychology of Emotions, Motivations and Actions BISAC: PSY013000. Publishers: Nova Science Publishers.
- Stamatopoulou, D. (2018). Empathy and the aesthetic: why does art still move us? For the special Issue “From ‘Einfϋhlung’ to empathy” of Cognitive-Processing—International Quarterly of Cognitive Science, 19(2),141-145.
- Stamatopoulou, D., & Cupchik G. (2017). The feeling of the form: style as dynamic textured expression. Art & Perception, 5(3), 262-298.
- Stamatopoulou, D., Cupchik, G., Amemiya T., Hilscher, M., & Miyahara, T. (2016). A Background Layer in Aesthetic Experience: Cross-cultural Affective Symbolism. Japanese Psychological Research, 58, 233-247.
- Stamatopoulou, D., (2012). Optimal Performance in Means-Ends Activities: On the Emergence of Self-Other/World Differentiation in Infancy. Psychology,. Vol.3, No.12, 1059-1066
- Stamatopoulou, D. (2011). “Symbol formation and the embodied self: A microgenetic case-study examination of the transition to symbolic communication in scribbling activities from 14 to 31 months of age”. New Ideas in Psychology , (doi: 10.1016, pp. 1-27).
- Stamatopoulou, D. (2008).Perception of emotional expression in line-drawings created by artists. Hellenic Journal of Psychology, Vol.5(2), 117-147.
- Stamatopoulou, D. (2007). Embodied imagination: Emotional expression perception of dynamic line-drawings created by artists. Imagination, Cognition and Personality, 26 (3), 213-248.
- Stamatopoulou, D. (2007). Mimesis as an embodied imaginative act and the paradox of Tragedy: Implications for the role of negative emotions in art and empathic morality. In L. Singel (Ed.), Philosophy and Ethics: New Research, (pp. 171-218).New York: Nova Science Publishers.
- Stamatopoulou, D. (2004). Integrating the philosophy and psychology of aesthetic experience: Development of a scale measuring aesthetic experience. Psychological Reports, 95, 673-695.