ΚΠΑ021
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Διδ. Επάρκεια)
Σκοποί του μαθήματος - περιεχόμενα
- η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας του πεδίου της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και του ρόλου της στην ερμηνεία της σχέσης Εκπαίδευσης και Κοινωνίας
- Η εξοικείωση των φοιτητών με την ορολογία του επιστημονικού αυτού πεδίου
- Πρωτεργάτες της Κοινωνιολογίας
- Κοινωνικοποίηση & Κοινωνικός Έλεγχος
- Στάσεις – στερεότυπα - προκαταλήψεις
- Κοινωνιολογία της ομάδας
- Κοινωνικές λειτουργίες της Εκπαίδευσης
- Ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών
- Εκπαιδευτικό σύστημα και κοινωνική κινητικότητα
- Γλώσσα και σχολική επίδοση
- Κοινωνικός ρόλος σχολικής αξιολόγησης
- Ιδεολογικοπολιτικές λειτουργίες της Εκπαίδευσης
- Εκπαιδευτικές αλλαγές και εκδημοκρατισμός
- Γνώση, ιδεολογία και εκπαίδευση
- Σχολείο και τοπική αυτοδιοίκηση, κράτος
- Το σχολείο ως κοινωνικός οργανισμός
Στόχοι του μαθήματος
- Η παροχή όλων εκείνων των εφοδίων στους φοιτητές που θα τους επιτρέψουν να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα της ανάλυσης της Κ. Ε.
- Η προετοιμασία ερευνητών σε ανάλογα θέματα
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
- Ανάπτυξη των βασικών ικανοτήτων κατανόησης, ανάλυσης, σύνθεσης και σύγκρισης εννοιών στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
- Ανάπτυξη χρήσιμων δεξιοτήτων (χρήση Η/Υ, χρήση powerpoint, οργάνωση και παρουσίαση πληροφοριών, σύνταξη κειμένου εργασίας)
Αξιολόγηση
-
Η αξιολόγηση του μαθήματος θα προκύπτει:
- Α) από την κατάθεση εργασίας, γραπτώς ως 3.500 λέξεις ή
- Β) από γραπτές εξετάσεις
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Φραγκουδάκη Α., Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Παπαζήσης
- Querioz, Jean Manuel, (2000), Το σχολείο και οι κοινωνιολογίες του, εκδόσεις Gutenberg