ΑΡΧΕΙΟ - Ο ΤΡΕΧΩΝ ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΔΩΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (πριν το 2018)Στο Τμήμα λειτουργούν δύο Κατευθύνσεις Σπουδών: (1) Φιλοσοφίας, (2) Κοινωνικών Επιστημών. Οι φοιτητές/τριες υποχρεούνται να επιλέξουν κατεύθυνση σπουδών κατά τη δήλωση μαθημάτων του πέμπτου εξαμήνου σπουδών τους. Το κατωτέρω πρόγραμμα αφορά τους φοιτητές/τριες που θα εισαχθούν από το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 και μετά. Οι φοιτητές/τριες παλαιότερων ετών ακολουθούν το αντίστοιχο παλαιό πρόγραμμα σπουδών. H δομή του Προγράμματος Σπουδών είναι τέτοια ώστε ο/η φοιτητής/τρια πρώτα να εξοικειώνεται με τον προβληματισμό στους βασικούς κλάδους της Φιλοσοφίας και των Κοινωνικών Επιστημών και στη συνέχεια να επιλέγει Κατεύθυνση Σπουδών και να διαμορφώνει ένα σχετικά εξατομικευμένο πρόγραμμα μαθημάτων. 1. ΜαθήματαΗ κατανομή των ωρών διδασκαλίας στο Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος, που αναφέρεται παρακάτω, είναι ενδεικτική. Α. Μαθήματα Κορμού (24 ή 28)Τα Μαθήματα Κορμού είναι υποχρεωτικά για κάθε φοιτητή του Τμήματος. Τα μαθήματα κορμού έχουν ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τα βασικά αντικείμενα της Φιλοσοφίας και των Κοινωνικών Επιστημών που καλλιεργούνται στο Τμήμα καθώς και τη βασική κατάρτισή τους σε αντικείμενα των ανθρωπιστικών επιστημών. Τα μαθήματα κορμού χωρίζονται σε: Μαθήματα (Υποχρεωτικές Παραδόσεις) από το Τμήμα ΦΚΣ (14)1. Εισαγωγή στη φιλοσοφία Μαθήματα από τα άλλα Τμήματα
της Φιλοσοφικής Σχολής (10)
|
Κλασική φιλολογία |
|
Αρχαία Ελλην. Θεματογραφία
(ΑΕΦΦ 010 ή 020) | 1 |
Αρχαία Ελληνική
Φιλολογία (ΑΕΦΦ 100-299) & Λατινική
Φιλολογία (ΛΑΦΦ 100-299) | 3 |
Βυζαντινή & νεοελληνική
φιλολογία |
|
Βυζαντινή και νεοελληνική
φιλολογία (ΒΕΦ 100-299 & ΝΕΦ
100-299) |
3 |
Ιστορία |
|
Αρχαία Ιστορία (ΑΙΣ.###) ή Βυζαντινή (ΒΙΣ.###) ή Μεσαιωνική Ιστορία (ΙΜΧ.###) ή Νεότερη Ιστορία (ΙΝΧ.###) |
2 |
Γλωσσολογία |
|
Θεωρητική Γλωσσολογία
(ΓΛΩΦ 100-280) |
1 |
Ξενόγλωσση Γραμματεία και Ορολογία (4)
Οι φοιτητές/τριες που κατέχουν ήδη αναγνωρισμένο δίπλωμα ξένης γλώσσας απαλλάσσονται από τα τέσσερα μαθήματα Ξενόγλωσσης Γραμματείας και Ορολογίας.
Β. Μαθήματα Κατεύθυνσης (18)
Ο φοιτητής με δήλωσή του, που υποβάλλεται στη Γραμματεία κατά τη δήλωση μαθημάτων του πέμπτου (Ε’) εξαμήνου, ορίζει την Κατεύθυνση που θα ακολουθήσει.
Κατεύθυνση Φιλοσοφίας
-
Μαθήματα Τομέα Φιλοσοφίας:
12 υποχρεωτικά κατ’ επιλογήν μαθήματα – 4 υποχρεωτικά κατ’ επιλογήν μαθήματα από κάθε μία από τις διδακτικές ενότητες Α, Β, Γ (βλ. παρακάτω). Από τα 4 μαθήματα κάθε ενότητας ένα πρέπει να είναι Σεμινάριο και μία Άσκηση (συνολικά 3 υποχρεωτικά κατ’ επιλογήν Σεμινάρια και 3 υποχρεωτικές κατ’ επιλογήν Ασκήσεις). Οι Ασκήσεις έχουν ως αντικείμενο τη μελέτη βασικών κειμένων της φιλοσοφικής γραμματείας. - Μαθήματα ελεύθερης
επιλογής:
6 από οποιοδήποτε Τμήμα.
Κατεύθυνση Κοινωνικών Επιστημών
-
Μαθήματα Τομέα Θεωρίας και Μεθοδολογίας των Κοινωνικών
Επιστημών:
12 υποχρεωτικά κατ’ επιλογήν μαθήματα – 4 υποχρεωτικά κατ’ επιλογήν μαθήματα από κάθε μία από τις διδακτικές ενότητες Α, Β, Γ (βλ. παρακάτω). Από τα 4 μαθήματα κάθε ενότητας δύο πρέπει να είναι Σεμινάρια (συνολικά 6 υποχρεωτικά κατ’ επιλογήν Σεμινάρια). - Μαθήματα ελεύθερης επιλογής:
6 από οποιοδήποτε Τμήμα.
Υποχρεωτικά για την απόκτηση πτυχίου του τμήματος είναι:
- για την κατεύθυνση «Φιλοσοφία», τρία (3) σεμινάρια και τρεις (3) ασκήσεις.
- για την κατεύθυνση «Κοινωνικές Επιστήμες», έξι (6) σεμινάρια.
Προϋπόθεση για τη συμμετοχή του/της φοιτητή/τριας στα Σεμινάρια είναι να γνωρίζει μια Ξένη Γλώσσα και να έχει γνώση σχετική με το αντικείμενο του Σεμιναρίου.
2. Πτυχιακή Εργασία
Στο Τμήμα Φ.Κ.Σ., η Πτυχιακή Εργασία είναι προαιρετική. Η Πτυχιακή αυτή Εργασία μπορεί να επιλεγεί στην αρχή του τέταρτου (Δ’) έτους σπουδών και ισοδυναμεί με τρία (3) τρίωρα μαθήματα (ένα Σεμινάριο και δύο Παραδόσεις). Κατά συνέπεια, για τους/τις φοιτητές/τριες που επιλέγουν την Πτυχιακή Εργασία ο αριθμός μαθημάτων μειώνεται σε σαράντα τρία (43) ή τριάντα εννέα (39), ανάλογα με το αν είναι υποχρεωμένοι/ες να περάσουν επιτυχώς τα μαθήματα ξενόγλωσσης γραμματείας ή όχι.
3. Πρόγραμμα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ /ΕRASMUS»
Συνεργασία με πανεπιστήμια του εξωτερικού: Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ο/η φοιτητής/τρια έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει μαθήματα (σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού, μέσω του προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών «Socrates/Erasmus». Το Τμήμα συνεργάζεται με τα εξής Πανεπιστήμια: α) Μεγάλη Βρετανία: University of Sheffield, University of Liverpool, University of Saint Andrews, β) Κάτω Χώρες: Universiteit Utrecht, γ) Γαλλία: Universite de Lorraine, Universite Paris Diderot-Paris 7, Institut Universitaire de Formation des Maitres Midi-Pyrenees, University of Nice Sophia-Antipolis, Universite Paris 13-Paris Nord, δ) Γερμανία: Universitat Jena, Freie Universitat Berlin, Universitat Hildesheim, Ludwig-Maximilians-Universitat Munchen, Friedrich-Alexander-Universitat Erlangen-Nurnberg, Padagogische Hochschule Freiburg, Humboldt Universitat zu Berlin, Universitat Munster, ε) Ισπανία: Universidad de Valladolid, Universidad Complutense de Madrid, στ) Ουγγαρία: Central European University, ζ) Τσεχία: Charles University, η) Βουλγαρία: St. Liment Ohridski University of Sofia, θ) Πολωνία: Pedagogical University of Cracow, Uniwersytet Warszawski, ι) Αυστρία: Universitat Wien, ια) Τουρκία: Adnan Menderes University, Maltepe University, Cumhuriyet University, ιβ) Ελβετία: Universitat Bern, ιγ) Νορβηγία: Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, ιδ), Ιταλία: Universita degli Studi di Genova, ιε) Κύπρος: Πανεπιστήμιο Κύπρου, ιστ) Ιρλανδία: Froebel College of Education.
4. Πρακτική Άσκηση
Από τον Αύγουστο του 2005 άρχισε να υλοποιείται στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών το Πρόγραμμα της Πρακτικής Άσκησης. Είναι ένα πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Παιδείας και την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου ο συμμετέχων/ουσα φοιτητής/τρια ασκείται, για χρονικό διάστημα τριών μηνών (πλήρης απασχόληση - 23 ώρες εβδομαδιαία), σε έργο συναφές με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος σε φορέα που επιλέγει είτε μέσα από δεδομένη λίστα συνεργαζόμενων φορέων είτε σε φορέα που προτείνει ο/η ίδιος/α. Στόχοι του Προγράμματος είναι η σύνδεση της ακαδημαϊκής γνώσης με την επαγγελματική ανάπτυξη και η στήριξη του προσωπικού επαγγελματικού σχεδιασμού των φοιτητών/τριών του Τμήματος. Η Πρακτική Άσκηση δεν λαμβάνει βαθμό, υπολογίζεται όμως ως ένα μάθημα ελεύθερης επιλογής.
5. Μονάδες ECTS (πιστωτικές μονάδες) - απόκτηση πτυχίου
Από τα μαθήματα του Προγράμματος σπουδών, οι Παραδόσεις έχουν 5 πιστωτικές μονάδες ECTS, ενώ τα Σεμινάρια και οι Ασκήσεις έχουν 10 πιστωτικές μονάδες ECTS . Η Πτυχιακή Εργασία έχει 20 πιστωτικές μονάδες ECTS.
Η λήψη του πτυχίου προϋποθέτει τη συγκέντρωση τουλάχιστον 240 πιστωτικών μονάδων, οι οποίες κατανέμονται σε οκτώ (8) εξάμηνα (με μέγιστο αριθμό πιστωτικών μονάδων ανά εξάμηνο τις 30 [τριάντα]). Ο/Η φοιτητής/τρια αποκτά πτυχίο με την επιτυχή εξέταση σε σαράντα δύο (42) μαθήματα και, αν κάτι τέτοιο απαιτείται, σε τέσσερα (4) μαθήματα ξενόγλωσσης γραμματείας και ορολογίας (σύνολο 46 μαθήματα), κατανεμημένα σε οκτώ (8) εξάμηνα:
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (.pdf)
Προσφερόμενα Μαθήματα
Τομέας Φιλοσοφίας
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ (Υποχρεωτικές παραδόσεις)
Φ100 Εισαγωγή στη Φιλοσοφία
Φ110 Φιλοσοφία της επιστήμης
Φ120 Λογική
Φ130 Ηθική φιλοσοφία
Φ140 Πολιτική και Κοινωνική φιλοσοφία
Φ160 Ιστορία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας
Φ180 Ιστορία της νεότερης φιλοσοφίας
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ Α:
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ - ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ – ΛΟΓΙΚΗ
Παραδόσεις | Ασκήσεις | Σεμινάρια | Τίτλοι Μαθημάτων |
---|---|---|---|
ΦΑ200 | ΦΑ000 | ΦΑ300 | Γνωσιοθεωρία και μεταφυσική |
ΦΑ201 | ΦΑ001 | ΦΑ301 | Μεταφυσική και οντολογία |
ΦΑ202 | ΦΑ002 | ΦΑ302 | Γνωσιοθεωρία |
ΦΑ203 | ΦΑ003 | ΦΑ303 | Φιλοσοφία της γλώσσας |
ΦΑ204 | ΦΑ004 | ΦΑ304 | Φιλοσοφία του νου |
ΦΑ205 | ΦΑ005 | ΦΑ305 | Φιλοσοφία της θρησκείας |
ΦΑ210 | ΦΑ010 | ΦΑ310 | Φιλοσοφία της επιστήμης |
ΦΑ211 | ΦΑ011 | ΦΑ311 | Ιστορία της Επιστήμης |
ΦΑ212 | ΦΑ012 | ΦΑ312 | Φιλοσοφία των μαθηματικών |
ΦΑ213 | ΦΑ013 | ΦΑ313 | Φιλοσοφία της φυσικής |
ΦΑ214 | ΦΑ014 | ΦΑ314 | Φιλοσοφία της Βιολογίας |
ΦΑ215 | ΦΑ015 | ΦΑ315 | Φιλοσοφία των κοινωνικών επιστημών |
ΦΑ216 | ΦΑ016 | ΦΑ316 | Φιλοσοφία της Ψυχολογίας |
ΦΑ220 | ΦΑ020 | ΦΑ320 | Φιλοσοφία της λογικής |
ΦΑ221 | ΦΑ021 | ΦΑ321 | Κλασική λογική |
ΦΑ222 | ΦΑ022 | ΦΑ322 | Συμβολική λογική |
ΕΝΟΤΗΤΑ Β:
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Παραδόσεις | Ασκήσεις | Σεμινάρια | Τίτλοι Μαθημάτων |
---|---|---|---|
ΦΒ230 | ΦΒ030 | ΦΒ330 | Ηθική φιλοσοφία |
ΦΒ231 | ΦΒ031 | ΦΒ331 | Κανονιστική ηθική |
ΦΒ232 | ΦΒ032 | ΦΒ332 | Μεταηθική |
ΦΒ233 | ΦΒ033 | ΦΒ333 | Σύγχρονες ηθικές θεωρίες |
ΦΒ234 | ΦΒ034 | ΦΒ334 | Εφαρμοσμένη ηθική |
ΦΒ235 | ΦΒ035 | ΦΒ335 | Βιοηθική |
ΦΒ240 | ΦΒ040 | ΦΒ340 | Πολιτική φιλοσοφία |
ΦΒ241 | ΦΒ041 | ΦΒ341 | Κοινωνική φιλοσοφία |
ΦΒ242 | ΦΒ042 | ΦΒ342 | Φιλοσοφία του δικαίου |
ΦΒ250 | ΦΒ050 | ΦΒ350 | Αισθητική - Φιλοσοφία της τέχνης |
ΦΒ251 | ΦΒ051 | ΦΒ351 | Φιλοσοφία της λογοτεχνίας |
ΦΒ253 | ΦΒ053 | ΦΒ353 | Φιλοσοφία της ιστορίας |
ΦΒ254 | ΦΒ054 | ΦΒ354 | Φιλοσοφία του πολιτισμού |
ΦΒ255 | ΦΒ055 | ΦΒ355 | Φιλοσοφία της παιδείας |
ΦΒ256 | ΦΒ056 | ΦΒ356 | Φιλοσοφία της τεχνολογίας |
ΦΒ257 | ΦΒ057 | ΦΒ357 | Φιλοσοφική ανθρωπολογία |
ΦΒ258 | ΦΒ058 | ΦΒ358 | Φιλοσοφία και οικολογία |
ΦΒ259 | ΦΒ059 | ΦΒ359 | Φιλοσοφία της δράσης |
ΦΒ260 | ΦΒ060 | ΦΒ360 | Κοινωνική και πολιτική φιλοσοφία |
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ:
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Παραδόσεις | Ασκήσεις | Σεμινάρια | Τίτλοι Μαθημάτων |
---|---|---|---|
α. Ιστορία αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας | |||
ΦΓ261 | ΦΓ061 | ΦΓ361 | Προσωκρατικοί |
ΦΓ262 | ΦΓ062 | ΦΓ362 | Σοφιστική – Σωκράτης |
ΦΓ263 | ΦΓ063 | ΦΓ363 | Φιλοσοφικές σχολές του 4ου αιώνα |
ΦΓ264 | ΦΓ064 | ΦΓ364 | Πλάτωνας |
ΦΓ265 | ΦΓ065 | ΦΓ365 | Αριστοτέλης |
ΦΓ266 | ΦΓ066 | ΦΓ366 | Ελληνιστική φιλοσοφία |
ΦΓ267 | ΦΓ067 | ΦΓ367 | Φιλοσοφία της ύστερης αρχαιότητας |
ΦΓ268 | ΦΓ068 | ΦΓ368 | Θέματα αρχαίας φιλοσοφίας |
β. Ιστορία Μεσαιωνικής και Βυζαντινής φιλοσοφίας | |||
ΦΓ270 | ΦΓ070 | ΦΓ370 | Ιστορία μεσαιωνικής φιλοσοφίας |
ΦΓ271 | ΦΓ071 | ΦΓ371 | Ιστορία Βυζαντινής φιλοσοφίας |
ΦΓ272 | ΦΓ072 | ΦΓ372 | Ιστορία Αραβικής και ιουδαϊκής φιλοσοφίας |
γ. Ιστορία της φιλοσοφίας της Αναγέννησης | |||
ΦΓ273 | ΦΓ073 | ΦΓ373 | Ιστορία της φιλοσοφίας της Αναγέννησης |
δ. Ιστορία της φιλοσοφίας των Νεοτέρων Χρόνων | |||
ΦΓ274 | ΦΓ074 | ΦΓ374 | Ορθολογισμός |
ΦΓ275 | ΦΓ075 | ΦΓ375 | Εμπειρισμός |
ΦΓ276 | ΦΓ076 | ΦΓ376 | Διαφωτισμός |
ΦΓ277 | ΦΓ077 | ΦΓ377 | Kant |
ΦΓ278 | ΦΓ078 | ΦΓ378 | Φιλοσοφία του Γερμανικού Ιδεαλισμού |
ΦΓ279 | ΦΓ079 | ΦΓ379 | Ιστορία της φιλοσοφίας του 19ου αιώνα |
ΦΓ280 | ΦΓ080 | ΦΓ380 | Ιστορία τη Νεοελληνικής φιλοσοφίας |
ε. Ιστορία της φιλοσοφίας του 20ου αιώνα | |||
ΦΓ281 | ΦΓ081 | ΦΓ381 | Φαινομενολογία |
ΦΓ282 | ΦΓ082 | ΦΓ382 | Λογικός Θετικισμός |
ΦΓ283 | ΦΓ083 | ΦΓ383 | Αναλυτική φιλοσοφία |
ΦΓ284 | ΦΓ084 | ΦΓ384 | Πραγματισμός |
ΦΓ285 | ΦΓ085 | ΦΓ385 | Φιλοσοφία της ζωής |
ΦΓ286 | ΦΓ086 | ΦΓ386 | Υπαρξισμός |
ΦΓ287 | ΦΓ087 | ΦΓ387 | Μαρξισμός |
ΦΓ288 | ΦΓ088 | ΦΓ388 | Κριτική θεωρία |
ΦΓ289 | ΦΓ089 | ΦΓ389 | (Φιλοσοφική) Ερμηνευτική |
στ. Γενική ιστορία της φιλοσοφίας | |||
ΦΓ290 | ΦΓ090 | ΦΓ390 | Ιστορία της αρχαίας φιλοσοφίας |
ΦΓ291 | ΦΓ091 | ΦΓ391 | Ιστορία της αρχαίας και μεσαιωνικής φιλοσοφίας |
ΦΓ292 | ΦΓ092 | ΦΓ392 | Συγκριτική ιστορία της αρχαίας και νεότερης φιλοσοφίας |
ΦΓ293 | ΦΓ093 | ΦΓ393 | Νεότερη και σύγχρονη φιλοσοφία |
ΦΓ294 | ΦΓ094 | ΦΓ394 | Νεότερη φιλοσοφία |
ΦΓ295 | ΦΓ095 | ΦΓ395 | Φιλοσοφικά ρεύματα του 20ου αιώνα |
ΦΓ296 | ΦΓ096 | ΦΓ396 | Ιστορία της φιλοσοφίας |
Διευκρινίσεις.
Οι ασκήσεις έχουν πρώτο κωδικό δύο γράμματα, Φ και Α, Β,
Γ ανάλογα με τη διδακτική ενότητα, και δεύτερο κωδικό έναν
αριθμό από 01 έως 99.
Οι υποχρεωτικές παραδόσεις έχουν πρώτο κωδικό το γράμμα Φ
και δεύτερο έναν αριθμό από 100 έως 199.
Οι παραδόσεις και τα σεμινάρια έχουν πρώτο κωδικό δύο γράμματα,
Φ και Α, Β, Γ που δηλώνει τη διδακτική ενότητα και δεύτερο
κωδικό τους αριθμούς από 200 έως 299 οι παραδόσεις και από
300 έως 399 τα σεμινάρια.
Τα Μαθήματα Κατεύθυνσης έχουν ακέραιο κωδικό, όταν ο τίτλος
τους αντιστοιχεί σε μια γενική θεματική ενότητα (π.χ. «Φιλοσοφία
του Πλάτωνα» Φ264), ενώ όταν καλύπτουν ένα ειδικότερο θέμα,
στον κωδικό προστίθεται ένα ψηφίο (π.χ. «Η πλατωνική θεωρία
των ιδεών», Φ264.1)
Τομέας Θεωρίας και Μεθοδολογίας των Κοινωνικών Επιστημών
Μαθήματα Κορμού (Υποχρεωτικές παραδόσεις)
ΚΕΑ 200 Επιστημολογία των Κοινωνικών
επιστημών
ΚΠΑ 020 Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ή ΚΠΑ 030
Ιστορία της εκπαίδευσης
ΚΨΑ 050 Εισαγωγή στη Ψυχολογία Ι
ΚΨΑ 051 Εισαγωγή στη Ψυχολογία ΙΙ
ΚΚΑ 100 Εισαγωγή στην κοινωνιολογία
ΚΚΑ 110 Κοινωνιολογική θεωρία
ΚΠΒ 001 Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητες (Μαθήματα) Κατεύθυνσης
Ενότητα Α: Θεωρίες, Μεθοδολογία,
Επιστημολογία Κοινωνικών Επιστημών |
||
Κωδικοί παραδόσεων | Κωδικοί σεμιναρίων | Τίτλοι μαθημάτων |
ΚΕΑ 200-249 | ΚΕΑ 500-549 | Επιστημολογία Κοινωνικών Επιστημών |
ΚΕΑ 201-219 | ΚΕΑ 500-519 | Γενική Επιστημολογία Κοινωνικών Επιστημών |
ΚΕΑ 220-239 | ΚΕΑ 520-539 | Ειδικές Επιστημολογίες Κοινωνικών Επιστημών |
ΚΕΑ 240-249 | ΚΕΑ 540-549 | Επιστημολογία Ιστορικο-ερμηνευτικών Επιστημών |
ΚΜΑ 250-299 | ΚMΑ 550-599 | Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών |
ΚΜΑ 250-259 | ΚΜΑ 550-559 | Εισαγωγή στη Μεθοδολογία |
ΚΜΑ 260-269 | ΚΜΑ 560-569 | Ποσοτικές Μέθοδοι (Στατιστική Ι) |
ΚΜΑ 270-279 | ΚΜΑ 570-579 | Ποιοτικές Μέθοδοι |
ΚΜΑ 280-289 | ΚΜΑ 580-589 | Ειδικά Θέματα Κοινωνικής Στατιστικής (Στατιστική II και ΙΙΙ) |
ΚΜΑ 290-299 | ΚΜΑ 590-599 | Μεθοδολογία Έρευνας Ιστορικο-ερμηνευτικών Επιστημών |
ΚΠΑ 001-049 | ΚΠΑ 300-349 | Θεωρίες Παιδείας |
ΚΠΑ 001-014 | ΚΠΑ 300-314 | Θεωρίες Παιδείας |
ΚΠΑ 015-019 | ΚΠΑ 315-319 | Φιλοσοφία της Παιδείας |
ΚΠΑ 020-029 | ΚΠΑ 320-329 | Ειδικές κοινωνιολογίες της εκπαίδευσης |
ΚΠΑ 030-039 | ΚΠΑ 330-339 | Ειδικές ιστορίες της εκπαίδευσης |
ΚΠΑ 040-049 | ΚΠΑ 340-349 | Θεωρίες Αναλυτικών Προγραμμάτων και Αξιολόγησης |
ΚΨΑ 050-099 | ΚΨΑ 350-399 | Θεωρίες Ψυχολογίας |
ΚΨΑ 050-059 | ΚΨΑ 350-359 | Θεματικές Θεωρίες Ψυχολογίας |
ΚΨΑ 060-069 | ΚΨΑ 360-369 | Κοινωνική Ψυχολογία |
ΚΨΑ 070-079 | ΚΨΑ 370-379 | Θεωρίες Προσωπικότητας και Εαυτού |
ΚΨΑ 080-089 | ΚΨΑ 380-389 | Θεωρίες Δημιουργικότητας και Φαντασίας |
ΚΨΑ 090-099 | ΚΨΑ 390-399 | Ψυχαναλυτική Θεωρία |
ΚΚΑ 100-149 | ΚΚΑ 400-449 | Κοινωνιολογική και Ανθρωπολογική Θεωρία |
ΚΚΑ 101-109 | ΚΚΑ 401-409 | Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία-Ανθρωπολογία |
ΚΚΑ 111-119 | ΚΚΑ 410-419 | Κοινωνιολογικές Θεωρίες |
ΚΚΑ 120-129 | ΚΚΑ 420-429 | Ανθρωπολογικές Θεωρίες |
ΚΚΑ 130-139 | ΚΚΑ 430-439 | Θεωρίες Πολιτισμού |
ΚΚΑ 140-149 | ΚΚΑ 440-449 | Θεωρίες Συμβολικών Συστημάτων |
Ενότητα Β: Ανθρώπινη Ανάπτυξη, Νόηση, Αξίες, Συναισθήματα, Μάθηση |
||
ΚΠΒ 001-049 | ΚΠΒ 301-349 | Παιδαγωγικά |
ΚΠΒ 002-019 | ΚΠΒ 302-319 | Διδακτικές επιμέρους μαθημάτων |
ΚΠΒ 020-029 | ΚΠΒ 320-329 | Σχολική Παιδαγωγική |
ΚΠΒ 030-034 | ΚΠΒ 330-334 | Τεχνολογία και Διδασκαλία |
ΚΠΒ 035-039 | ΚΠΒ 335-339 | Δια βίου εκπαίδευση – Επιμόρφωση |
ΚΨΒ 050-099 | ΚΨΒ 350-399 | Ψυχολογία |
ΚΨΒ 050-059 | ΚΨΒ 350-359 | Αναπτυξιακή Ψυχολογία |
ΚΨΒ 060-069 | ΚΨΒ 360-369 | Γνωστική Ψυχολογία |
ΚΨΒ 070-079 | ΚΨΒ 370-379 | Ψυχολογία Κινήτρων και Συγκινήσεων |
ΚΨΒ 080-089 | ΚΨΒ 380-389 | Κοινωνική Ψυχολογία |
ΚΨΒ 090-094 | ΚΨΒ 390-394 | Κλινική-Συμβουλευτική Ψυχολογία |
ΚΨΒ 095-099 | ΚΨΒ 395-399 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία |
ΚΚΒ 100-149 | ΚΚΒ 400-449 | Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία |
ΚΚΒ 100-109 | ΚΚΒ 400-409 | Κοινωνιολογία-Ανθρωπολογία της Γνώσης |
ΚΚΒ 110-114 | ΚΚΒ 410-414 | Κοινωνιολογία-Ανθρωπολογία της Ηθικής |
ΚΚΒ 115-119 | ΚΚΒ 415-419 | Κοινωνιολογία της Εξουσίας |
ΚΚΒ 120-129 | ΚΚΒ 420-429 | Κοινωνιολογία του Εαυτού & της Ταυτότητας |
ΚΚΒ 130-139 | ΚΚΒ 430-439 | Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία των Συναισθημάτων |
ΚΚΒ 140-149 | ΚΚΒ 440-449 | Κοινωνικοποίηση και Ανθρώπινη Ανάπτυξη |
ΚΔΒ 150-199 | ΚΔΒ 450-499 | Διεπιστημονικά |
ΚΔΒ 150-154 | ΚΔΒ 450-454 | Ανθρώπινη ανάπτυξη |
ΚΔΒ 155-159 | ΚΔΒ 455-459 | Διαπροσωπικές Σχέσεις |
ΚΔΒ 160-169 | ΚΔΒ 460-469 | Κοινωνική Μάθηση |
ΚΔΒ 170-179 | ΚΔΒ 470-479 | Αξίες - Νοοτροπίες |
ΚΔΒ 180-184 | ΚΔΒ 480-484 | Ενδο- και Δια-ομαδικές διαδικασίες |
ΚΔΒ 185-189 | ΚΔΒ 485-489 | Συμβουλευτική |
ΚΔΒ 190-199 | ΚΔΒ 490-499 | Συναισθήματα |
Ενότητα Γ: Πολιτισμός, Εκπαίδευση, Πολιτική |
||
ΚΠΓ 001-049 | ΚΠΓ 301-349 | Παιδαγωγικά |
ΚΠΓ 001-009 | ΚΠΓ 300-309 | Εκπαιδευτική Πολιτική |
ΚΠΓ 010-019 | ΚΠΓ 310-319 | Ειδικά Θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης |
ΚΠΓ 020-029 | ΚΠΓ 320-329 | Ειδικά Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης |
ΚΠΓ 030-034 | ΚΠΓ 330-334 | Διαπολιτισμική Εκπαίδευση |
ΚΠΓ 035-039 | ΚΠΓ 335-339 | Πολιτισμός και Εκπαίδευση |
ΚΠΓ 040-049 | ΚΠΓ 340-349 | Σύγκριση Εκπαιδευτικών Συστημάτων |
ΚΨΓ 050-099 | ΚΨΓ 350-399 | Ψυχολογία |
ΚΨΓ 050-059 | ΚΨΓ 350-359 | Ψυχολογία της Τέχνης |
ΚΨΓ 060-064 | ΚΨΓ 360-364 | Πολιτισμική Ψυχολογία |
ΚΨΓ 065-069 | ΚΨΓ 365-369 | Ψυχολογία του Αθλητισμού και του Ελεύθερου Χρόνου |
ΚΨΓ 070-079 | ΚΨΓ 370-379 | Σχολική Ψυχολογία |
ΚΨΓ 080-089 | ΚΨΓ 380-389 | Πολιτική Ψυχολογία |
ΚΨΓ 090-099 | ΚΨΓ 390-399 | Ψυχολογία της Υγείας |
ΚΚΓ 100-149 | ΚΚΓ 400-449 | Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία |
ΚΚΓ 100-104 | ΚΚΓ 400-404 | Κοινωνιολογία του Πολιτισμού |
ΚΚΓ 105-109 | ΚΚΓ 405-409 | Πολιτισμική Ανθρωπολογία |
ΚΚΓ 110-119 | ΚΚΓ 410-419 | Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία της τέχνης |
ΚΚΓ 120-124 | ΚΚΓ 420-424 | Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία της παρέκκλισης |
ΚΚΓ 125-129 | ΚΚΓ 425-429 | Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία του Αθλητισμού και του Ελεύθερου Χρόνου |
ΚΚΓ 130-139 | ΚΚΓ 430-439 | Πολιτική Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία |
ΚΚΓ 140-144 | ΚΚΓ 440-444 | Ιστορική Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία |
ΚΚΓ 145-149 | ΚΚΓ 445-449 | Κοινωνιολογία και Ανθρωπολογία του Κινηματογράφου |
ΚΔΓ 150-199 | ΚΔΓ 450-499 | Διεπιστημονικά |
ΚΔΓ 150-154 | ΚΔΓ 450-454 | Τέχνη |
ΚΔΓ 155-159 | ΚΔΓ 455-459 | Θρησκεία και Ιδεολογία |
ΚΔΓ 160-164 | ΚΔΓ 460-464 | Διαχείριση Πολιτισμικών Αγαθών |
ΚΔΓ 165-169 | ΚΔΓ 465-469 | Σώμα, ταυτότητα, ρόλοι |
ΚΔΓ 170-174 | ΚΔΓ 470-474 | Ποιότητα ζωής |
ΚΔΓ 175-179 | ΚΔΓ 475-479 | Υγεία |
ΚΔΓ 180-184 | ΚΔΓ 480-484 | Πολιτισμική Τεχνολογία |
ΚΔΓ 185-189 | ΚΔΓ 485-489 | Επικοινωνία |
ΚΔΓ 190-194 | ΚΔΓ 490-494 | Οικονομία |
ΚΔΓ 195-199 | ΚΔΓ 495-499 | Θεσμοί-Πολιτική |
ΚΔΓ 200-204 | ΚΔΓ 500-504 | Φύλα |
ΚΔΓ 205-209 | ΚΔΓ 504-509 | Μειονότητες |
Διευκρινίζεται ότι:
1. Κάθε μάθημα (παράδοση, σεμινάριο) συνοδεύεται από τρία
κεφαλαία γράμματα και τρία αριθμητικά ψηφία, π.χ.: Το πρώτο
γράμμα (Κ) αντιστοιχεί στην κατεύθυνση. Το δεύτερο γράμμα
(Π-Ψ-Κ) αντιστοιχεί στις επιστήμες, ενώ το γράμμα Δ καλύπτει
διεπιστημονικά μαθήματα (συνεργασίες διδασκόντων ή οτιδήποτε
άλλο). Το τρίτο γράμμα (Α-Β-Γ) αντιστοιχεί στις τρεις ενότητες
του προγράμματος.
2.
Η κάθε επιστήμη παίρνει ένα σταθερό αριθμητικό
πεδίο:
- Τα Παιδαγωγικά καταλαμβάνουν το αριθμητικό πεδίο 001-049 (παραδόσεις) και 300-349 (σεμινάρια)
- Η Ψυχολογία 050-099 και 350-399
- Η Κοινωνιολογία και η Ανθρωπολογία 100-149 και 400-449
- Τα διεπιστημονικά μαθήματα 150-199 και 450-499
Δείτε την ανακοίνωση σχετικά με τα ανώτατα όρια φοίτησης