ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ιστοσελίδα αυτή είναι παλιά και δεν ενημερώνεται! - Θα βρείτε την καινούργια εδώ

Χλόη Μπάλλα

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια αρχαίας φιλοσοφίας

Γραφείο: 010
Ώρες γραφείου: Πέμπτη 15:30-17:30 (από 1η Οκτωβρίου) *
Τηλέφωνο: 28310 77217
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: balla@phl.uoc.gr
Αναλυτικό βιογραφικό (.pdf)


ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

· Διδακτορική διατριβή, Φιλοσοφική Σχολή AΠΘ, Tμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, 1996.

· M.A., University of Pennsylvania, Tμήμα Kλασικών Σπουδών, 1993.

· M.A., University of Pennsylvania, Tμήμα Φιλοσοφίας, 1990.

· Πτυχίο, Φιλοσοφική Σχολή A.Π.Θ., Tμήμα Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής, 1987.

ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

Πανεπιστήμιο Κρήτης, Εαρινό εξάμηνο 1998· Χειμερινό εξάμηνο 2001-Εαρινό εξάμηνο 2004 (Π.Δ.407)·Χειμερινό εξάμηνο 2005 – Χειμερινό εξάμηνο 2010· Εαρινό εξάμηνο 2011- Εαρινό εξάμηνο 2018 (ως Επίκουρη, στο προπτυχιακό και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών)· Χειμερινό 2018 μέχρι σήμερα (ως αναπληρώτρια καθηγήτρια) .

The Center for Hellenic Studies, Harvard University (Junior Fellow): 1999-2000

University of Pennsylvania (ως βοηθός διδασκαλίας): 1989-1991

Πανεπιστήμιο  Princeton, Seeger Center for Hellenic Studies, Research Fellow, Χειμερινό εξάμηνο 2015

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Σοφιστές, Πλάτων, Αριστοτέλης, Ιατρικοί συγγραφείς

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

BIBΛIΑ – EΠIMEΛEIA TOMΩΝ

Plato’s Academy. A History. Συνεπιμέλεια τόμου, σε συνεργασία με τους: Παύλο Καλλιγά, Βασίλη Καρασμάνη, Έφη Μπαζιωτοπούλου, Cambridge University Press, 2020.

Τόποι. Αντίδωρα στον Παντελή Μπασάκο. Συνεπιμέλεια τόμου, σε συνεργασία με τους: Β. Κιντή και Γ. Φαράκλας, Εκδόσεις της Φιλοσοφικής Σχολής του Π. Κρήτης, Παράρτημα στην Αριάδνη 3, 2019.

Πλατωνική πειθώ: Aπό τη ρητορική στην πολιτική. Πρόλογος του Παύλου Kαλλιγά. Aθήνα: Πόλις, 1997.

Οι θάνατοι των φιλοσόφων στην αρχαιότητα. Aφιέρωμα του περιοδικού Υπόμνημα στη φιλοσοφία (τεύχος 9/2010). Επιμέλεια, σε συνεργασία με τον Γιώργο Ζωγραφίδη και την Παρασκευή Κοτζιά.

Φιλοσοφία και ρητορική στην κλασική Αθήνα. Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου που διοργανώθηκε από το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας και το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, 29-31 Οκτωβρίου 2004. Επιμέλεια και σύνταξη εισαγωγής. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2008.

Αριστοτέλης, Αθηναίων Πολιτεία, εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια: Χλόη Μπάλλα· πρόλογος, εισαγωγικά σημειώματα: Robert W. Walace. Αθήνα: Εκδόσεις Νήσος (Πρόγραμμα ΙΣΝ για τη μετάφραση των έργων του Αριστοτέλη), 2015.

ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ

Only logoi left alive: η σωκρατική νίκη επί των αντιλογικών στον Φαίδωνα του Πλάτωνα’, στο: Β. Κιντή, Χλ. Μπάλλα, Γ. Φαράκλας, (επιμ.), Τόποι. Αντίδωρa στον Παντελή Μπασάκο, Εκδόσεις της Φιλοσοφικής Σχολής του Π. Κρήτης, Παράρτημα στην Αριάδνη 3, 2019, 245-69.

“Early forerunners of medical Empiricism”, Philosophia 48 (2018), 253-280. 

“The debt of Aristotle’s politeiai to the sophistic tradition”, στο:  P. Golitsis and K. Ierodiakonou (επιμ.), Aristotle and His Commentators. Studies in Memory of Paraskevi Kotzia, Bερολίνο: de Gruyter, 2019, 33-48.

“πέφυκεν πλεονεκτεῖν? Plato and the sophists on greed and savage humanity”. Polis, The Journal for Ancient Greek Political Thought 35 (2018): 83-101. 

“Το πρόγραμμα της αριστοτελικής συναγωγής πολιτειών και το θεωρητικό του υπόβαθρο”, Φιλοσοφία 46 ΙΙ (2016): 83-96.

«Plato’s Criticism of Empiricism in the Gorgias and in the Phaedrus», στο E. Moutsopoulos και M. Protopapa (επιμ.), Plato: Poet and Philosopher, Ακαδημία Αθηνών, 2013, 149-164.

«Ποιον θεραπεύει ο Ασκληπιός; Ιστορική αλήθεια και φιλοσοφική επινόηση πίσω από τα τελευταία λόγια του Σωκράτη». Υπόμνημα 9.2010: 1 05-129.

«Plato and Aristotle on Rhetorical Empiricism». Rhetorica, vol. 25.1 (2007), 73-85.

«Γιατί ο Πλάτων δέχεται τις γυναίκες στην τάξη των φυλάκων; » Υπόμνημα στη φιλοσοφία 2 (Δεκ. 2004): 105-15.

«Isocrates, Plato, and Aristotle, on Rhetoric». Rhizai 1 (2004): 45-71.

Catharsis without Pessimism? Nehamas versus Foucault on Reading the Phaedo”,  Philosophical Inquiry 38.3/4 (Fall 2014): 119-28.

“Δημόσιος ρήτορας ή ιδιωτικός συνομιλητής; Η στόχευση της πλατωνικής διαλεκτικής”, στο: Λ. Αθανασάκη, Τ. Νικολαϊδης, Δ. Σπαθάρας, επιμ., Ιδιωτικός βίος και δημόσιος λόγος στην ελληνική αρχαιότητα και στον Διαφωτισμό, Ηράκλειο: ΠΕΚ 2014,  255-81 (http://www.cup.gr/ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ-ΒΙΟΣ-ΚΑΙ-ΔΗΜΟΣΙΟΣ-ΛΟΓΟΣ-ΣΤΗΝ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ-ΚΑΙ-ΣΤΟΝ-ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟ_p-280045.aspx?LangId=1).