ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ιστοσελίδα αυτή είναι παλιά και δεν ενημερώνεται! - Θα βρείτε την καινούργια εδώ

Έλενα Βιταλάκη

ΕΔΙΠ

Γραφείο: Εργαστήριο Διδακτικής (020)
Ώρες γραφείου: Τρίτη 10:00-12:00, Πέμπτη 10:00-12:00
Τηλέφωνο: 28310 77208
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: vitalaki@uoc.gr
Αναλυτικό βιογραφικό (.pdf)


ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Διδακτορικό Δίπλωμα. Παν/μιο Κρήτης-Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών  Σπουδών. Τίτλος: «Η ανάπτυξη της μίμησης στην αλληλεπίδραση γιαγιάς-βρέφους»
  • Μεταδιδακτορική Έρευνα. Τμήμα Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Κρήτης. Τίτλος: «O ρόλος και η επίδραση της επανάστασης της πληροφορίας στην δυναμική της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας-Αξιολόγηση της στάσης των γονέων για την εισαγωγή και την αξιοποίηση του διαδικτύου στην κοινωνική και σχολική καθημερινότητα. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις εφαρμογές του Διαδικτύου και ο υποστηρικτικός τους ρόλος στους γονείς» (2007).
  • Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης (1994).
  • Ξένες γλώσσες. Αγγλικά, Certificate of Proficiency in English.

ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

  • 2002-11: ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ στο Διδασκαλείο του Π.Τ.Δ.Ε, του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο τμήμα της Ειδικής και Γενικής Αγωγής.
  • 2002-4: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΡΙΑ Π.Ε.Κ./ΚΡΗΤΗΣ
  • 2003-4: ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ στο Πρόγραμμα Εξομοίωσης Μετεκπαίδευσης Δασκάλων του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης.
  • 2007-2010: ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ σύμφωνα με το Νόμο 407/80 στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης.
  • 2010-2011: ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ σύμφωνα με το Νόμο 407/80 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
  • 2007-2019: Μόνιμη εκπαιδευτικός στην α/θμια εκπαίδευση.
  • 2019: ΕΔΙΠ, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Παν/μιο Κρήτης.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

  • Εναλλακτικά προγράμματα/παρεμβάσεις στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.
  • Συναισθηματική ενδυνάμωση-Ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Σεξουαλική αγωγή και εκπαίδευση.
  • Παιδί/Έφηβος και χρήση του Διαδικτύου.
  • Σχέσεις σχολείου-οικογένειας.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

  • Βιταλάκη, Ε. & Κουγιουμουτζάκης, Γ. (2004). Ο κρίσιμος ρόλος της γιαγιάς στη βρεφική ανάπτυξη. Επιστήμες Αγωγής, 2, 29-43.
  • Κουρκούτας, Η. Ε. & Βιταλάκη, Ε. (2010). Παράγοντες που προάγουν ή εμποδίζουν την ένταξη παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες στο ελληνικό σχολικό πλαίσιο: Μελέτη δύο περιπτώσεων παιδιών με σύνδρομο Down μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες μιας δασκάλας στη γενική τάξη της Β’ Δημοτικού. Στο Ηλίας, Ε., Κουρκούτας και Roberta Caldin, Οικογένειες παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες και σχολική ένταξη (σ. 389-422). Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2010.
  • Panagiotes, S. Anastasiades and Εlena Vitalaki.  (2011). Promoting Internet Safety in Greek Primary Schools: the Teacher’s Role. Educational Technology & Society, 14 (2), 71–80.
  • Vitalaki, E. (2011). Museum Education as a Tool for Promoting School-Wide Community and Family Cooperation in Elementary School: A Preliminary Report. Problems of Education in the 21st Century. 36, 116-125.
  • Vitalaki, E., Anastasiades, S. P. & Tsouvelas, G. (2012). Factors influencing parental control for the safe and pedagogical internet use among primary school students. Problems of Education in the 21st Century. 42, 125-135.
  • Vitalaki, E. (2013). The Child Abuse Matter and the Major Role Played by the Teacher: A Pilot Focus Group Sample of Primary Teachers. Journal of Education and Learning, 2(1), 84-91.
  • Kokkinaki, T., & Vitalaki, E. (2013a). Comparing Spontaneous Imitation in Grandmother-Infant and Mother-Infant Interaction: A three generation familial study. International Journal of Aging and Human Development, 77(2), 77-105. Doi: 10.2190/AG.77.2.a.
  • Κοkkinaki, T. & Vitalaki, E. (2013b). Exploring spontaneous imitation in infancy: A three generation inter-familial study. Europe’s Journal of Psychology, 9(2), 259-275. Doi: 10.5964/ejop.v9i2.506.
  • Kourkoutas, E., Eleftherakis, T., Vitalaki, E. & Hart, A. (2015). Family-School- Professionals partnership: an action research program to enhance the social, emotional, and academic resilience of children at risk for exclusion, Canadian Journal of Education and Learning, 4, 3, 112-122, doi:10.5539/jel.v4n3p 
  • Kourkoutas, E., Vitalaki, E.  & Fowler, A. (2015). Resilience based inclusive models for students with social-emotional and behavioral difficulties or disabilities. In E. Kourkoutas & A. Hart (Eds.), Innovative practices for children and adolescents with psychosocial difficulties and disabilities (pp. 8-45). Cambridge Scholar Publications.
  • Vitalaki, E., Tsouvelas, G. & Anastasiades, S., P. (2015). What Makes Greek Parents and Teachers Determine Safe Internet Use for Students in Elementary Schools. Journal of Educational Studies. doi: http://www.rroij.com/open-access/what-makes-greek-parents-and-teachers-determine-safe-internet-use-for-students-in-elementary-schools-.php?aid=65306.
  • Θεανώ  Κοκκινάκη, Δημήτρης Αντωνακάκης, Μαρία Πατεράκη, Μαρία Μαρκοδημητράκη,  Αναστασία Πρατικάκη, Ελένη Βιταλάκη, Γιάννης Κουγιουμουτζάκης (2016). Τα βρέφη και η μίμηση: Τα κίνητρα. Στο Γιάννης Κουγιουμουτζάκης (Επμ.), Το συν- της συγκίνησης. Ψυχολογία εμβρύων, βρεφών και νηπίων. Προς τιμήν του Colwyn Trevarthen (σ. 135-156). Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. ISBN 978-960-524-469-9.
  • Vitalaki, Ε., Kourkoutas, Ε. and Hart, Α., (2018). Building inclusion and resilience in students with and without SEN through the implementation of narrative speech, role play and creative writing in the mainstream classroom of primary education  INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION, 2018 https://doi.org/10.1080/13603116.2018.1427150.
  • Γερούκη, Μ., Βιταλάκη, Έ., Μαυράκη, Δ. & Τριαματάκη, Α. (2019). Παίζω με τον Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. (1o Παγκόσμιο βραβείο από τον Οργανισμό Σεξουαλικής Υγείας, WAS 2019: Excellence and Innovation in Sexuality Education).